neljapäev, märts 15, 2007

Eesti vasakpoolsed ühinege - Jüri Saare vastu?!?

Kuna puhkuselt tagasi tulemine tähendab alati tööl natuke usinamat rabelemist, siis on ka blogimine mõnevõrra kannatada saanud. Samas ma loen jätkuvalt suure huviga mida teised kirjutavad.

Põhjust nii mõnekski muigeks on mulle viimasel ajal andnud Punase Hanrahani Teine Tulemine nimeline blogi, mille autorile, Arni Alandil, mõjub juba ainuüksi minu nime nägemine üpris kummaliselt:

Milles asi - selles, et Jüri Saar on minu blogi kommenteerinud. Ei, asi pole selles, mis ta seal kirjutas - tunnistan, et pole seda kommentaari lugenud. Ma ei loe Jüri Saare kommentaare juba pikemat aega. Sõnavabaduse ja demokraatia kroonilise pooldajana ei keela ma kellelgi oma blogi kommenteerimist ega ka enamasti kustuta kommentaare (seni olen kustutanud ainult spämmi). Ja muidugi oli, on ja jääb Jüri Saarele õigus minu blogi kommenteerida. Nagu jääb minule õigus neid kommentaare mitte lugeda, mida ma kavatsen edaspidigi teha:)

Aga ainuüksi tõigast, et ta on minu blogi kommenteerinud, piisab, et ma oleks vähemalt kolm tundi lihtsalt kohutavas tujus. See on halb, sest seetõttu langeb oluliselt minu töövõime. Samuti pole kaasinimestel vist meeldiv taluda ülimalt hapu näoga, väga sõnakehva ja üldse tõrjuvalt suhtuvat mind.

Kusjuures, ma olen ennast (vähemalt enda arvates) viisakalt üleval pidanud ja pakkunud lihtsalt alternatiivset vaatepunkti, pole pidanud vajalikuks lahmima hakata või pealiskaudse üldistamisega tegeleda. Ma olen erilist tähelepanu pööranud sellele, et juttu käiks ikka argumentidest ja seisukohtadest mitte aga inimestest.

Ma mõtlesin, et ühest postitusest täiesti piisab, kuid lisa oli tulemas. Mõned päevad hiljem ilmus uus postitus, kus jälle tõdeti, et see Jüri Saar on üks tüütu tüüp. Kommentaaridest võis veel leida huvitavaid pärleid nagu "mõttetu mees" ja "blogirobot", mis on vist isegi omamoodi kompliment.

Kõige kummastavam on aga see, et Punane Hanrahan on mind lõplikult hukka mõistnud. Minu blogi ta ei loe (põhimõtteliselt) ja minu kommentaare samuti mitte. Minust on saanud nimi ja nimest on saanud tont, mille alla on võimalik kõik vähegi ebameeldiv sokutada. Minu seisukohad on taandatud stereotüüpideks, mille sisuga ei ole mõtet tegeleda. Kogu pull on läinud minu jaoks arusaamatult kuidagi isiklikuks. Miks?

Vastupidiselt PH'le loen mina kõiki Vabalogi jäetud kommentaare suure huviga. Ma ei pruugi neile vastata, kuid viimse kui ühe kommentaari olen läbi lugenud ja teen seda ka tulevikus, sest mind ei huvita niivõrd inimeste ideoloogiline asetus parem-vasakskaalal - sisuliselt sildistamine - vaid see protsess, mis inimesi nende maailmavaateliste seisukohtadeni on juhatanud.

PH ei pruugi seda tunnistada, kuid nii mõneski küsimuses meie seisukohad tõenäoliselt kattuvad, küsimus on selles, kuidas seda tulemust saavutada.

Sildid: , , ,

20 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Kui ma poleks lugenud (natuke) Punase Hanrahani blogi, siis oleksin arvanud, et ta on naine ja on armunud Jürisse, aga näe -ei ole naine, armumise kohta ei oska aga enam arvata!

15. märts 2007, kell 21:15  
Anonymous Anonüümne said...

Et kituks siis nurgataguses natuke...

Olgugi, et ma ei tea, milles seisneb "Jüri Saare fenomen Punase Hanrahani silmis" (äkki on miskeid linke pakkuda, millele ta kogu aeg viitab) siis on mul tunne, et mu omast arust täiesti siirastele küsimiste ja väidete peale olen saanud ka süüdistuste, et "no Sa arvad, et vasak=loll ja üldse püüad meid siin klišeedega õnge püüda" osaliseks.

Kas sellist vasakpoolsust me siis tahtsimegi. Või õigupoolest on lahtised küsimused, et:
a) mis asi on vasakpoolsus ja
b) kas see mida PH, Sirje, Tatsutahime et al viljelevad on vasakpoolsus?

15. märts 2007, kell 22:46  
Blogger Manjana said...

Mina ,kui vasakpoolne, st. abiavalmis :)

Jüri, ma räägin, kus on probleemi juured.
Mäletad, sa lubasid, et ma saame kokku ja räägime kõik asjad päriselt selgeks? Seda kohtumist pole siiani toimunud. Kõik need, kes sul siin "arusaamatute vasakpoolsetena" kirjas on, kohtuvad päris elus regulaarselt ja seepärast mõistavad üksteist. Sina murrad virtuaalsuses sisse ruumi, mille reaalsust sa näinud ei ole. Mõni ime, et saad virtuaalselt peksa.

Tee nüüd järeldused. Väike vihje - järeldused ei toimi virtuaalsuses.

15. märts 2007, kell 23:19  
Blogger Toivo Ellakvere said...

"Sina murrad virtuaalsuses sisse ruumi, mille reaalsust sa näinud ei ole." :-D

16. märts 2007, kell 09:32  
Blogger Jüri Saar said...

araterl: ei ole nurga taga vaid täiesti avalik koht, mis tänu pealkirja konfliktimaigulisusele on kahjuks blog.tr.ee's isegi liiga palju tähelepanu hakanud koguma. Üldiselt sama nurgatagune koht kui PH blogi.

Joome, suitsetame, kurdame riigiaparaadi suuruse üle :P

Minu jaoks on sama kummastav "Jüri Saare fenomen PH silmis", sest enda arvates kommenteerin ma PH postitusi üli harva ja sedagi pigem mõne täiendava küsimuse või mõne lühema lausega. Äkki teeb minu esile tõstmise kergemaks see, et ma kasutan enda õiget nime?

Minu skeptilisus vasak-parem skaala otstarbekuses on aga aastatega ainult kasvanud. Minu arusaamist mööda on ka PH ja Sirje vahel päris suuri lahkarvamusi, kuid ühine vaenlane (isegi kui ta on paljuski välja mõeldud) ühendab :)

Ajateenistuse temaatika muutus Vabalogis päris huvitavaks, kui tekkis nii 3-4 ajateenistust pooldavat seisukohta. Nendel inimestel olid tegelikult väga erinevad arusaamad sellest, kuidas riigikaitset tuleks korraldada ja millised peaksid olema prioriteedid, kuid sellele ei pööratud erilist tähelepanu, sest kõik olid arvamusel, et ajateenistus kui institutsioon peaks jätkuma.

Kui ma ei eksi, siis võtsid ka sina sellele teemal sõna.

Sirje: tõsi ta on, et oli jutt kohtumisest, kuid see eeldab mõlemalt osapoolelt sobivat aega ja võimalust. Kindlasti on aga kohtumine täna tunduvalt lähemal kui siis kui kohtumine esimest korda arutlusel oli. Mul on su maili aadress veel sellest ajast alles :)

Järeldused toimivad ka virtuaalses ruumis, kui need on tehtud selles virtuaalses ruumis välja käidud seisukohtade ja argumentide põhjal. Ja kui need järeldused ei toimiks, siis miks neid PH ja sinu poolt nii hulgaliselt tuleb?

Minu jaoks on huvitav, et jutt ei käi enam seisukohtadest ja argumentidest vaid isikutest ja kuna ma ise ei saa hästi aru, kuidas see juhtus siis kirjutasin postituse, mida oskab ehk mõni targem inimene kommenteerida.

Sinu selgitus on huvitav ja võib-olla täiesti õige, kuid kas sellest ei järeldu, et virtuaalses ruumis pole võimalik mõista teist inimest kui sa temaga isiklikult kohtunud ei ole?

Kas poliitiku blogi kui seisukohtade selgitamise vahend on sellisel juhul mõttetu? Mida tähendab see e-demokraatia seisukohast ja mida näiteks kohalikule Roheliste erakonnale, mis kasutab ulatuslikult just interneti seisukohtade ja isegi otsuste kujundamiseks?

Ühtlasi näib mulle, et kohtumine oleks vajalik selleks, et anda Jüri Saarele kui inimesele hinnang mitte aga tema seisukohtadele ja argumentidele ning see paneb mind kohtumise otstarbekuses mõtlema.

16. märts 2007, kell 10:32  
Blogger Jüri Saar said...

araterl: ei ole nurga taga vaid täiesti avalik koht, mis tänu pealkirja konfliktimaigulisusele on kahjuks blog.tr.ee's isegi liiga palju tähelepanu hakanud koguma. Üldiselt sama nurgatagune koht kui PH blogi.

Joome, suitsetame, kurdame riigiaparaadi suuruse üle :P

Minu jaoks on sama kummastav "Jüri Saare fenomen PH silmis", sest enda arvates kommenteerin ma PH postitusi üli harva ja sedagi pigem mõne täiendava küsimuse või mõne lühema lausega. Äkki teeb minu esile tõstmise kergemaks see, et ma kasutan enda õiget nime?

Minu skeptilisus vasak-parem skaala otstarbekuses on aga aastatega ainult kasvanud. Minu arusaamist mööda on ka PH ja Sirje vahel päris suuri lahkarvamusi, kuid ühine vaenlane (isegi kui ta on paljuski välja mõeldud) ühendab :)

Ajateenistuse temaatika muutus Vabalogis päris huvitavaks, kui tekkis nii 3-4 ajateenistust pooldavat seisukohta. Nendel inimestel olid tegelikult väga erinevad arusaamad sellest, kuidas riigikaitset tuleks korraldada ja millised peaksid olema prioriteedid, kuid sellele ei pööratud erilist tähelepanu, sest kõik olid arvamusel, et ajateenistus kui institutsioon peaks jätkuma.

Kui ma ei eksi, siis võtsid ka sina sellele teemal sõna.

Sirje: tõsi ta on, et oli jutt kohtumisest, kuid see eeldab mõlemalt osapoolelt sobivat aega ja võimalust. Kindlasti on aga kohtumine täna tunduvalt lähemal kui siis kui kohtumine esimest korda arutlusel oli. Mul on su maili aadress veel sellest ajast alles :)

Järeldused toimivad ka virtuaalses ruumis, kui need on tehtud selles virtuaalses ruumis välja käidud seisukohtade ja argumentide põhjal. Ja kui need järeldused ei toimiks, siis miks neid PH ja sinu poolt nii hulgaliselt tuleb?

Minu jaoks on huvitav, et jutt ei käi enam seisukohtadest ja argumentidest vaid isikutest ja kuna ma ise ei saa hästi aru, kuidas see juhtus siis kirjutasin postituse, mida oskab ehk mõni targem inimene kommenteerida.

Sinu selgitus on huvitav ja võib-olla täiesti õige, kuid kas sellest ei järeldu, et virtuaalses ruumis pole võimalik mõista teist inimest kui sa temaga isiklikult kohtunud ei ole?

Kas poliitiku blogi kui seisukohtade selgitamise vahend on sellisel juhul mõttetu? Mida tähendab see e-demokraatia seisukohast ja mida näiteks kohalikule Roheliste erakonnale, mis kasutab ulatuslikult just interneti seisukohtade ja isegi otsuste kujundamiseks?

Ühtlasi näib mulle, et kohtumine oleks vajalik selleks, et anda Jüri Saarele kui inimesele hinnang mitte aga tema seisukohtadele ja argumentidele ning see paneb mind kohtumise otstarbekuses mõtlema.

16. märts 2007, kell 10:32  
Blogger Ingrid said...

Jüri
Ootasin pikisilmi, et tuled ja ka oma blogis toimunu kohta midagi ütled.
Minu meelest on vaidlemine teatud küsimustes lubatud ja koguni vajalik, teatud küsimustes mõttetu, mõne inimesega aga täiesti mõttetu (NB! see ei käi PH kohta!).
Olid see sina või keegi teine, kes ütles, et vaidlustest sünnib tõde?
Ei sünni!
Vaidlus lihtsalt teritab su mõtlemist ja sõnaosavust.
Mis puutub blogides esinevate inimeste suhetesse reaalsuses, siis see on pehmelt öeldes naeruväärne.
Inimesed, kes suhtlevad reaalis, ei käi blogis omi asju edasi arutamas. Selleks on suletud virtuaalruumid: messingerid, kirjavahetused, kinnised foorumid jne.
Kui teema on antud arutlemiseks vabalt ligipääsetavasse virtuaalruumi, siis on see ka virtuaalne arutelu.
Tolerantsus oponendi eriarvamuste suhtes määrab ära sinu taseme oponendina.
Need on lühidalt minu mõtted käesoleva intsidendi kohta.
Ole tubli...kuid arvesta, et sina oled Jüri Saar, aga sinu oponent esineb kodanikunimega! Ära seda positsiooni siis kuritarvita!

16. märts 2007, kell 10:47  
Blogger Paul said...

Päris huvitav arutelu, enamus osalejaid tundub olevat sümpaatsed inimesed aga kokkuvõttes on asi päris naljakas...

Ingrid: ma pole küll Jüri passi näha küsinud, aga Jüri Saar ongi Jüri Saar'e kodanikunimi... Vähemalt reageeris ta sellele kui ma temaga reaalses maailmas kohtusin.

Tundub, et Jüril ongi õigus kui ta ütles, et tema nimi ei ole enam tema nimi vaid on muutunud miskiks müütiliseks tondiks mis vasakpoolseid blogijaid nende tumedatel hetkedel kummitamas käib. (need on minu sõnad, mitte Jüri omad)

16. märts 2007, kell 11:19  
Blogger Manjana said...

Kõiki asju ei saa alati kirjalikult selgeks vaielda. Isegi siis kui inimesed omavahel räägivad, saavad nad tihtipeale teineteisest valesti aru, aga kirjalikult on see valesti arusaamise protsent veel suurem. Seepärast ei meeldi mul blogis arutada teemasid inimestega, kes juba põhimõtteliselt mõtlevad teistmoodi, sest selline vaidlus läheb pikemaks, kui ma kirjalikult jõuan.

Reaalses silmast-silma vestluses on alati võimalik pikemalt argumenteerida. See on isegi väga huvitav. Mul on näiteks praegu kooli grupikaaslaseks see tööandjate liidu inimene, kes kirjutas selle tööandjate liidu kirja, millele ma vasakpartei nimel pika vastukirja tegin. Reaalses elus ei ole meil mingit vajadust karvupidi kokku minna, sest ma ju tegelikult tean väga hästi, kuidas ettevõtlus toimib ja ma sugugi ei eita, et see mis on kasulik tööandjale, on kasulik tööandjale.

Mul on imelikke vaenlasi virutaalmaailmas tekkinud, ja tihtipeale tuleneb see sellest, et nad ei ole mind kunagi päriselt näinud. Mis muidugi ei tähenda, et ma päris elus sitasti ei ütle ja et reaalsuses ma inimestega riidu ei lähe, aga see on ikkagi teistmoodi.

Ingritist ma näiteks ei saa üldse aru. Mis foorumistest ja msnnist ta räägib. Ma käin aegajalt ainult punamusta foorumis, sest seal on palju minuga sarnaselt mõtlevaid inimesi ja näiteks rahvuslaste foorumisse minna pole mul mingit huvi. Msnnis ei suhtle ma üldse kellegagi, sest see ei meeldi mulle. Heal juhul vahetan ma seal ainult konkreetset infot. Arni ja Oudekkiga ma küll msnnis kunagi rääkinud ei ole.

Ajaveeb ei ole päris sama, mis avalik internetiruum. See on minu isiklik virtuaalkodu, kus on minul suuremad õigused, kui mu külastajatel.

Muideks, Jüri, sulle on veel toetajaid virtuaalis ilmunud. tumeblondi tunneb et sulle tehakse liiga. Ma ei saa üle ega ümber, et see on tingitud asjaolust, et tal on arvamus, et mina olen üks manipuleerija, kuna ma olen poliitik ja tema meelest sitt poliitik. Tegelikult ei armasta ta mind hoopis eraelulistel põhjustel, kus ma tema arvates tema tunnetega manipuleerisin. Samas pole ka tema mind kunagi näinud.

Virtuaalmaailm loob inimestele imelikke ettekujutusi võõrastest inimestest.

16. märts 2007, kell 11:22  
Blogger Ingrid said...

Paul
Ah nii! Ma sain alguses aru et Jüri on võtnud endale nime Jüri Saar, mida võrdles John Smith'iga.
Palun vabandust arusaamatuse pärast!

Sirje
Ega ma ei eeldagi, et sa minust aru peaksid saama.
Sina süüdistasid Jürit sisse murdmises tuttavatevahelisse vestlusesse. Ega ma ei saagi tegelikult aru, mida Jürist seal tuttavate ringis tagaselja räägitakse kui avalik-virtuaalses maailmas teda hambavaluga võrreldakse.
Ütleme nii, et minu arvates pole blogi virtuaalkodu, vaid vaba võimalus oma mõtteid välja öelda ja inimestega virtuaalsetesse suhetesse astuda.
Kodulehekülg on teine lugu.
Mina ei saa sulle ühegi õigusega pahas panna, et oled see, kes oled.
Aga las minagi olen see, kes olen.
Mulle meeldib rohkem viisakas suhtlemisviis ja teiste inimestega arvestamine.
Ei, Sirje! Sina pole see, keda silmas pidasin inimesena, kellega vaidlus on mõttetu.
Netis on üks legendaarne kuju, kes absoluutselt kõigis vaid halba leiab, oma räpased mõtted sulle ööpotina näkku paiskab ja end kõige targemaks peab. Ühegi teise inimese mõtted ei lähe talle korda. Betoonsein!
See kiirabiblog oli lihtsalt väga sobimatu koht erimeelsuste lahendamiseks.

16. märts 2007, kell 11:49  
Anonymous Anonüümne said...

Ei tahaks teie keskustellu sekkuda, aga juhiks siiski tähelepanu asjaolule, et kui ajaveebile on võimaldatud vaba juurdepääs, siis asub see juba definitsiooni kohaselt avalikus internetiruumis. Bloggeri seadetes on täiesti olemas funktsioon, mis võimaldab lasta ajaveebi lugeda ainult selleks kutsutud kasutajatel (väga mugav, kasutan seda isegi) -- kui seda funktsiooni kasutada, siis ajaveeb väljub avalikust internetiruumist ja siseneb suletud ruumi. Kui kellegi ajaveeb on riputatud blogipuu otsa (st. sellele tehakse avalikult reklaami) ja igaühel on sellele vaba juurdepääs, siis kõlab üsna veidralt väide, et seda ei peeta osaks avalikust internetiruumist ja nö. võõrastel ei ole soovitatav seal sõna võtta. Võib-olla tuleks sellisel juhul riputada sellisesse ajaveebi nähtavale kohale silt "Ärge segage meie juttu!" ja/või nimekiri inimestest, kelle kommentaare seal lihtsalt näha ei taheta, et need inimesed teaksid sellest nende suhtes vaenulikust urkast eemale hoida, sest kui nad oma nina sinna sisse pistavad, siis korraldatakse neile virtuaalne kambakas.

16. märts 2007, kell 12:25  
Anonymous Anonüümne said...

Igaks juhuks mõned täpsustused - minu sissekande reaktsiooni ning tonaalsuse aluseks olid just nimetatud kaks kirjutist üheskoos. Kas on asi mingis kuuseisus või milleski muus, aga see kurjuse kontsentratsioon oli tavapärasest kõrgem.

Kuna ma tõesti tunnistan, et ma ei tunne isiklikult ühtegi kõnealuses diskussioonis osalejat isiklikult, siis tegin oma järeldused ainult blogides kirjapandud tekstide põhjal ning kordan, mind ei ärritanud mitte need inimesed, vaid ÜLEKOHUS ja VÄGIVALD kui sellised, kui nähtused laiemas mõttes, täiesti sõltumata konkreetsetest isikutest.

Seega - Sirjele - ebaeetilise käitumise (kaasaarvatud poliitiku) üheks tunnuseks on demagoogia kasutamine vaidlustes ning üldiste seisukohtade personifitseerimine on üks demagoogia klassikalistest võtetest (vt. kasvõi Talis Bachmann "Raklaamipsühholoogia"). Ausõna - ma armastan sind endiselt ja endiselt vihkan vägivalda:)

16. märts 2007, kell 14:21  
Blogger arni.alandi said...

Ma ei saa endiselt aru, milles üldse asi. Kordan taas: ma ei keela Jüri Saarele minu blogi kommenteerimist, absoluutselt mitte. Ma lihtsalt ignoreerin teda.

Seletage mulle ära, kuidas võib kellegi ignoreerimine ja temaga mitterääkimine olla vägivald?

16. märts 2007, kell 15:02  
Blogger Ingrid said...

Arni
Boikot on vägivalla üks vorm. Kuid asi polnud selles.
Me ei saa avalikus netis, kus on kes teab kui palju lugejaid, hakata "jalgadega vastu maad trampima", teist inimest oma painajaks nimetama, võrdlema teda hambavaluga.
Sa tegid seda avalikus blogis inimese kodanikunime all.
Tegelikult saab küll, nett kannatab hullematki välja. Ja küllap sa tead, et netis on olnud vägagi virtuaalveriseid võitlusi.
Aga sa ju tegelikult ei taha seda!

Ütlen veel kord: oleksid võinud ju lihtsalt kohe paari lausega öelda, et Jüri, ära minu blogis kommenteeri, ma ei taha sind lugeda.
Nüüd ju ütlesid! Aga enne tegid ikka pika hüsteerilise sissekande oma blogisse.

Arni! Sa saad sellest üle, ja saad üle ilma teisi solvamata.
Aga su sissekanded jäävad rippuma.
Ja tead, kust need välja ilmuvad?
Google'i otsingumootorist! Toksi aga Jüri nimi sisse ja kõik teavad, mis õudne inimene ta on.
Seda pole ju vaja!

16. märts 2007, kell 15:23  
Blogger arni.alandi said...

Kordan taas: ma ei kavatsegi öelda - Jüri ära minu blogis kommenteeri. Jüril on täielik ja takistamatu õigus minu blogis kommenteerida.

16. märts 2007, kell 16:18  
Blogger Andreas Prausen said...

Ingrid, boikott ei ole kohe kindlasti vägivalla üks vorme! Otse vastupidi - boikott on vägivallatu vastupanu vorm! Ja kuna vasakpoolsed peavad kõiki oma väiteid tõestama, siis otsisin välja vastava Vikipeedia artikli, kust võid täpsemalt lugeda.

Veel enam, sama artikli ning selle alamartiklite põhjal saab väita, et see "infosõda", mis näiteks erinevate blogide vahel käib ja mida mõned hirmsasti põlgavad, on samuti vägivallatu vastupanu. Isegi kui keegi oma "vastase" blogisse sisse häkiks ja seda muudaks või kustutaks - ka sel juhul pole tegemist vägivallaga.

Nii et palun ärge tulge ütlema, et internetis ei või kedagi sõnadega maa sisse trampida, sest see on vägivaldne - ei ole! Kui keegi virtuaalsuses toimuvat reaalse vägivallata võitlust liiga südamesse võtab ja end selle eest kaitsta ei oska, siis on see tema probleem ning selle pärast ei tule terve psüühikaga inimeste netikäitumist tsenseerima hakata!

16. märts 2007, kell 20:51  
Blogger Emigrant said...

jyri, àkki on ikka nii, et Jyri Saar kòigi vasakpoolsete vastu. Sest olgem ausad, sa jòuad igale poole, avad viivitamatult raske kahuritule otse òpikulehekylgedelt ja alati on sinul òigus. Mis sest, et mònikord soovivad ylejàànud edasi minna punktist "majandus kòige alus". Mis sest
et mòned kuulevad sinu versiooni maailmaelust iga jumala pàev juba kuskilt telekast vòi ajalehest.
Ja siis kui mòned sust àra tydivad ja migreeni kurdavad on yllatus suur :)

Tegelikult ma jàtsin osa selle teemalisest kriitikast http://afrodisiax.wordpress.com/2007/03/13/costello-kommentaar-eraldi-sissekandena/ kommentaaridesse ja siin kordama àkki ei hakka.

Ja Hanrahani teine postitus rààkis ikkagi yldisest vestlusest, mitte ainult sinust.

Ma saan aru, et sa oled intelligentne ja salliv inimene, huvitud teiste arusaamast, omapàrane kuiv huumorisoon etc. Sinu vaated kahjuks ei ole pooltki nii sallivad. Sinu vaated on enamasti "ainuòiged" ja kes peaks teisiti arvama on per se ebapàdev ega tea mitte millestki mitte midagi. Kui sa hakkad nyyd viiteid ootama, siis mine lihtsalt ykskòik millise oma algatatud "threadi" manu ja otsi yles kui mitu korda sa ytlesid "selge et ei taipa mòhkugi", "vòtame nyyd kàsile hoopis" etc. etc.

Tòsi muidugi, et teatud vasakpoolsed vaated on sama kategoorilised ja silmaklappidega.

Yhesònaga lòpeta see undamine teemal "miks nad mulle kallale tulid" àra ja mòtle, kas on tarvis igale òuele minna karjuma: "lollid"

Kòike paremat

16. märts 2007, kell 22:26  
Blogger Jüri Saar said...

Ingrid: minu arvates on vaidlusel ja diskussioonil/debatil vahe. Vaieldes vaadatakse kumb kõvemat häält teeb, diskussioonis debatis proovitakse enda seisukohti ja arusaamu selgitada.

Paul: tänud selgituse eest, sest tõesti, passis on minu nimeks märgitud Jüri Saar ja selle nime all tunnevad mind kõik. Kui keegi ikkagi kahtleb, siis võin ka isikukoodi anda :P

Andres: mida rohkem arvamusi, seda huvitavam ja kõik on oodatud sõna sekka ütlema.

Arni: mõned inimesed on enda veendumustes väga kindlad ja see sarnaneb rohkem usule ning mina ei kirjuta neile inimestele. Nad võivad vabalt minu kirjutatud ignoreerida või demagoogiliseks mölaks tembeldada vms. Mina kirjutan neile, keda huvitavad erinevad arvamused ja teistsugused seisukohad (kommentaarid ei pea ju olema ainult kaasa kiitmiseks), kui blogi autoril. Kui veenev minu jutt on otsustab iga inimene ise ja teeb sellest ka omad järeldused.

emigrant: sul näib olevat sama probleem, mis Sirjel - selle asemele, et rääkida probleemidest ja nende võimalikest lahendamise viisidest, taandub kõik ikkagi inimestele, kes neid seisukohti võtavad. Aga kas sellest on mingit kasu? Mina pole kahjuks veel märganud, et sellega midagi positiivset saavutatud oleks.

Ma ei arva, et majandus on kõige alus. Ma arvan, et inimeste omavahelised suhted on kõige alus, kuid samas on inimesed majanduslikult seotud märksa suurema hulga inimestega ning sellest tulenev vastastikuste suhete võrgustik on keeruline ning seda teadlikult mingis suunas sunniga kujundama hakata tähendab olulisi kitsendusi kõigi inimeste tegevusele.

"Kui sa hakkad nyyd viiteid ootama, siis mine lihtsalt ykskòik millise oma algatatud "threadi" manu ja otsi yles kui mitu korda sa ytlesid "selge et ei taipa mòhkugi", "vòtame nyyd kàsile hoopis" etc. etc."

Tead, vaatasin ja mu enda ego vist takistab mul neid märkamast. Samas, kui see on nii lihtne ja ma igale poole jõuan, siis miks sa mõnda näidet ikkagi ei toonud? Oleks ju märksa mõjuvam olnud? Äkki ma olengi selline tüütu viriseja tüüp?

Ma ei arva, et keegi mulle kallale tuli ja pole ka kuskil nii kirjutanud nagu pole ka kedagi tema maailmavaateliste seisukohtade pärast "lolliks" kutsunud. Samas on hea tahte korral suvalisest tekstist välja lugeda seda, mida inimene ise soovib seal näha.

17. märts 2007, kell 16:40  
Anonymous Anonüümne said...

Teadmiseks

Jüri Saar PH blogis

20. märts 2007, kell 09:33  
Anonymous Anonüümne said...

Welcome to our website for your guild wars gold,guild wars,guildwars,guild war,guildwar,buy guild wars money,guild wars gold, …Here,guild wars gold,guild wars gold,gw gold(gw gold),gw gold,cheapest gw gold store … gw gold buy guild wars money guild wars money–buy cheap guild wars money,sell guild wars money.welcome to buy cheap gw gold–cheap, easy,gw gold purchasing.



Welcome to our website for you wow gold,buy cheap wow gold,wow gold,wow gold,warcraft gold,warcraft gold,warcraft gold, buy wow gold,cheap wow gold,world of warcraft gold
(wow gold),buy buy warcraft goldwow Cheap wow gold,cheapest wow gold store ; guild wars gold

29. oktoober 2007, kell 11:34  

Postita kommentaar

<< Home