reede, veebruar 09, 2007

Kuidas Isemõtleja mul kommenteerimise ära keelas

Kes veel ei tea, siis Isemõtleja nimelist blogi peab Sirje Kingsepp, Vasakpartei esimees. Eilsele tema blogis ilmunud postitusele Eesti on majanduslikult sõltumatu riik kirjutasin mõned kommentaarid, kus üritasin enda arvates tähelepanu pöörata mõnedele postituses esitatud väidete ekslikkusele.

Tõsi, ma ei pidanud üleliigseks kasutada sõnastust nagu "nii saab väita ainult inimene, kes tegelikult majandusküsimustes ei orienteeru" ja "sellist pealiskaudset ja ühekülgset jutt annab ikka välja mõelda ja peab endast ikka väga hästi arvama, et seda veel kirja panna" ning teisi sarnaseid vorminguid. Võib-olla ärritasid teda liiga paljud trükivead minu kommentaaris? Igal juhul kommenteerimise keeld tuli ära:
Või, et sina, Jüri, tuled minu blogisse, räägid lehekülgede kaupa täiesti teemast mööda ja lõpuks teatad, et sul, pohh kas ma oma plogis üldse kirjutan või mitte.

Jüri, ära enam tule!

See siin on minu kodu ja sind ma enam näha ei taha.
Sa oled esimene külaline (blogis), kellele ma nii ütlen.
Kuidas ma teemast mööda kirjutasin jäi mulle esialgu arusaamatuks, kuid eks iga üks otsustab ise, mida sellest arvab. Postituse koos kommentaaridega leiab siit...kui nad veel seal üleval on!?

Olen tänulik neile, kes antud juhtumit viitsivad kommenteerida - kas negatiivselt või positiivselt. Luban, et Vabalogis kellelgi kommenteerimist ära ei keelata ja ka kõige vastandlikumad arvamused on teretulnud.

Eraldi huvitav küsimus on loomulikult selle keelamise rakendamine.

Filtreid bloggeris ei ole ja isegi kui on, siis pole nendest mööda minemine eriti keeruline. Kui keegi palub rohkem mitte kommenteerida ja suudab enda seisukoha lahti seletada, siis võib ju kommenteerimisest loobuda, kuid mul on käskudele ja sunnile allergia, mille ainukeseks ravimiks on kahjuks vastupidise tegemine.

Sildid: , ,

11 Comments:

Blogger Olev said...

Sirjega ei saa arutleda. Tal on rida dogmasid, mida ei peagi põhjendama. Kuna need lihtsalt on nii ja jokk! Loe või mu õrritavat sissekannet. Teades ta eeldatavalt pahameelt, ehkki ta on ise seisukohal, et N.Liidus polnudki kommunismi. Siis ikkagi valas oma pahameele välja, mõistmata, et ma ta erakonnakaaslasele ju reklaami tegin.

9. veebruar 2007, kell 22:13  
Blogger naxz said...

igasuguseid lolle-tarkpäid leidub siin ilmas...proovi aga vähem oma väärtuslikku aega sellistele isikutele kulutada.

NB! Mina ka ei mäleta, et meil EBSis David Ricardost oleks nagu räägitud :)

9. veebruar 2007, kell 23:32  
Blogger Ingrid said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

10. veebruar 2007, kell 06:35  
Blogger Ingrid said...

Eks ta üks omamoodi väike lõks on see kommenteerimise lubamine.
Mul on blog www.kiirabi.blogspot.com kuhu ootan vaid anonüümseid või kasutajanimega meditsiinilisi küsimusi, kuhu aga ühel päeval hakkas kukkuma poliitilisi korralekutsumisi ja hüüatusi. Seega täiesti teemast mööda!
Arvan, et selle põhjuseks oli asjaolu, et ma pole loonud endale blogi, kus minu poliitilisi vaateid saaks kritiseerida.
Kuna ma olen üldiselt poliitikas täiesti võhik ja majanduses veel suurem võhik, siis olen vahel lihtsalt kasutanud võimalust paaris(aga vaid paaris!) poliitilises blogis oma poliitilisi vaateid välja piiksatada. Sinna oleks oodanud ka vastuseid.
Äkki teeks nii, et kes peab poliitilist blogi, see kannatab kõik vastuväited ja teiste maailmavaated välja, kelle blog on aga lastest, käsitööst, meditsiinist, muusikast, kirjandusest ja mis iganes, selle blogis räägitakse ka vastavasisulist teksti.
Foorumites on näiteks teemad ilusasti ritta sätitud (nt. Amica foorum)ja iga koolilaps teab, et kui ta tahab rääkida seksist, siis räägib seksi teemas, kui tahab rääkida muul teemal, siis klikib end sisse vastavasse teemasse.
Siinkohal tahan tänada Olevit, Silverit jt, kes on minu poliitiliselt diletantlikud sissekanded oma poliitilistes blogides heatahtlikult välja kannatanud.
Poliitikutele (asjaarmastajaile ja professionaalidele) aga soovin paksu nahka ja head tervist, sest poliitikul peavad need mõlemad parimast parimad olema!

6:35 AM

10. veebruar 2007, kell 06:48  
Blogger autor said...

Ma kah korra kommenteerisin tema arusaamist majandusest ja sain selle peale teada, et ta on majandust õppinud. Aga mida see õppimine segab: tema arvates "peab" majandus just nii toimima nagu tema (partei) arvab.

10. veebruar 2007, kell 08:30  
Blogger Andreas Prausen said...

Tjah, kah mul asi, mis teemal sissekanne teha - ta keelas mul kommenteerimise äraaa! Emaaa! (siia lisa põlglikku naeratust tähistav emootikon)

Igaüks teeb oma blogis mis tahab. Ja kui Jürile kohale ei jõua, siis rakendada saab seda keeldu lihtsalt - iga Jüri kirjutatud kommentaar läheb prügikasti.

Ingridile: Minu blogis sai teemast mööda mölisemisega hakkama siin ülalpool kommenteerinud Olev Vaher - aga õnneks sai ta sõnadest aru ning ma ei pidanud kübersõda alustama.

10. veebruar 2007, kell 20:00  
Blogger Ingrid said...

mr.costello!

Olen aastaid osalenud Delfi kommentaariumis. Seetõttu tean, et kommentaarium võib paigast nii ära nihkuda, et artikli autori mõttest pole enam haisugi järel. Kommentaarium muutus jututoaks, kust ka aastaid hiljem sai sissekandeid lugeda. Delfis aga ei saanud autor asjasse sekkuda ja seal kehtib ka tegelikult hundi" seadus, s.o. tugevama seadus. Delfi on huvitatud klikkide arvust ja teda ei huvita kommentaaride sisu.
Blogimaailm on aga tunduvalt haavatavam, sest ta on isiklikum ja harva lähtub ärilisest huvist.
Blogi uues variandis vist sai teatud IP-d blokeerida, aga ka see pole lahendus.
Üks väga vana ilus komme oli oma tegude eest vabandamine.
Ehkki mõne jaoks on see mõeldamatu.
Ma ei arva, et ka Jüri reaktsioon
vääriks mõnitamist, ehkki väike mõnitamine vahel karastabki - hakkad asjade üle järele mõtlema, saad tugevamaks. Jüri tahtis oma blogis väljendada lihtsalt oma suhet kommenteerimise keelajaga.
See on ju Jüri blog, kas pole!?
Minagi olen teemaväliselt mõnes blogis rääkinud. Tavaliselt küsin mingeid arvutialaseid küsimusi. Kustutamine jääb siis blogiomaniku õiguseks või olen palunud ise kustutada või kustutanud ise.
Oma kommentaari isekustutamisega tekib muidugi jälle inetu lugu. Sa ütled midagi, sulle vastatakse, siis kahetsed öeldut, kustutad, vastus sinu olematule kommentaarile jääb aga õhku rippuma.
Wordpressis seda teha ei saa.Muid blogivõimalusi ma aga ei tea. No lõpuks jääb üle ka võimalus paluda, et blogi omanik su teemavälise kommentaari kustutaks. Olen seda võimalustki kasutanud (viimati Kristjani blogis)ja minu sooviga on alati lahkelt arvestatud.

11. veebruar 2007, kell 06:24  
Anonymous Anonüümne said...

Mina saan asjast niimoodi aru, et kui pead avalikku blogi, siis tahad hästi palju külastusi. Kui tahad palju külastusi, siis iga kommentaar ja diskussioon on teretulnud. Kriitika kuulub asja juurde ja on enamus bloggerite poolt tervitatud, sest on huvitav, kui kirjutis kutsub üles vaidlema. Vaidlustes selgub tõde. Miks peaks keegi tõe vastu olema?

11. veebruar 2007, kell 22:03  
Blogger Manjana said...

Jüri, minu jaoks on blogi osaliselt ka emotsioonide välja elamise koht. Mäletad, kui me esimest korda riidu läksime? Tookord oli mul hea tuju ja ma lahendasin olukorra rahu pakkumisega. Tegin ettepaneku, et saame kokku ja räägime suud puhtaks. Muideks, kokku saanud me polegi.

See reede oli mul halb tuju ja ma otsustasin vaidluse teistpidi lahendada. Sõu vhat, mul ei tohigi emotsioone olla vä? Ise-enesest juu broo, et see sinult siukese ettekande esile kutsus ;)

Aga kirjalik arvamustevahetus Sinuga on igatahes väga väsitav üritus, sest kumbagi poolt ei huvita teise arvamus.

11. veebruar 2007, kell 22:31  
Blogger Ingrid said...

Jüri!
Võiksid settingutes panna kommentaaridele sissekande kuupäeva.
Muidu võib juhtuda, et tahad mõnele kommentaarile vastata, inimene tegi sissekande aga juba nädala või enama eest.

13. veebruar 2007, kell 08:00  
Blogger Jüri Saar said...

Mr.Costello: heh :P

Sirje: mina ei pea väitlust riiuks vaid protsessiks, mille lõpus on tõde vähemalt natuke lähemal kui alguses.

Arvata võib iga üks ja millest tahab, kuid arvamus omab kaalu alles siis, kui arvaja on suutnud selgitada, miks ta nii arvab. Tõsi, ükski postitus ei saa olla ammendav, kuid selleks ongi kommentaarid, et küsida ja täpsustada.

Mind ei huvita niivõrd inimese arvamus kui see, kust see arvamus tuleb ja millele rajaneb - alle siis selgub, kas inimene on ise ka läbi mõelnud, mis kirja paneb või on tegu lihtsalt teiste öeldu korrutamisega.

Sageli on huvitavam teekond kui sihtpunkt.

Ingrid: hea tähelepanek. Muutsin ära.

13. veebruar 2007, kell 12:45  

Postita kommentaar

<< Home