Allhanked ei ole tupik vaid tee maailmaturule ja innovatsiooni
Viimases Ekspressis käsitles Heidit Kaio Eesti firmade jätkuvaid edusamme lisandväärtuse loomisel, kus esialgu allhankeid teinud ettevõtted on loobunud odavamate allhangete tegemisest ja roninud väärtusahelas kõrgemale. Üha rohkem ja rohkem ettevõtteid on aga turule tulnud enda kaubamärkidega ning asunud ise allhankeid tellima:
Innovatsioonist rääkides koondub enamus tähelepanust küll kõrgtehnoloogiaga tegelevatele firmadele nagu Elcoteq või Skype, kuid samas toimuvad väga huvitavad arengud ka märksa traditsioonilisemates valdkondades.
Eestlased on ettevõtlikud ja kavalad. Nad kasutavad allhangete võimalusi kuni veel võimalik, samas õppides, kogemusi kogudes ja arenedes. Enamus allhangete tegijatest on teadlikud sellest, et peavad väärtusahelas kõrgemale ronima, et pinnal püsida, ja seda usinalt ka tehakse.
Jätkuvad edu neile kõigile.
Veel mõni aasta tagasi valmisid Maratis ka noobli Esprit’ ja kaubamaja Hennes & Mauritz rõivad, kuid mitte enam, sest Marat väärtustab oma tööd kõrgemalt, kui need tellijad maksta soovivad. Samuti ei tooda Viisnurk enam kuulsate spordifirmade nime all suuski või murdmaasuusasaapaid ega Norma slaalomisaapaid.Tegelikult pole selles arengus midagi kummalist ega erilist. Läbi allhangete said eestlaste jaoks selgeks välisturgude klientide ootused, sõlmitud esimesteks läbilöökideks vajalikud kontaktid ja teeniti edasiseks tegevuseks vajaliku usaldust, mis võimaldab välja töötada enda kaubamärke.
. . .
Vana Tallinnaga võivad lähiaastatel hakata tuntuse poolest võistlema Baltika rõivamargid Monton, Mosaic ja Baltman. Baltika 93 poodi asuvad lisaks Eestile ka Venemaal, Lätis, Leedus, Ukrainas ja Poolas. Baltika üha paranevad majandustulemused näitavad, et Eestis disainitud riided on välismaal leidnud hulga kandjaid.
Lisaks Eesti tehase toodangule tellib Baltika rahvusvaheliseks muutunud kaubamärkidele allhanget Hongkongist, Hiinast, Taist, Türgist, Brasiiliast, Venemaalt, Lätist ja Leedust.
. . .
Valmisriiete valdkonnas on kõige usinam allhanke tegija olnud Marat, kelle tehases on valminud tooteid nii Esprit’ kaubamärgi all kui ka riideid Hennes & Maurizi kaubamajale. Mõlemad on kolinud oma tellimused odavamatesse piirkondadesse. Praegusel ajal tulevad Maratist tooted s.Oliverile, Marimekkole ja JC-le.
Marat müüb järjest rohkem toodangut oma kaubamärkide all Marat Since 1926 ja Fair Play. Eesti tooted lähevad hästi Venemaa kaubakettides ja ka tuntud kataloogides, nagu Quelle ja Otto.
Innovatsioonist rääkides koondub enamus tähelepanust küll kõrgtehnoloogiaga tegelevatele firmadele nagu Elcoteq või Skype, kuid samas toimuvad väga huvitavad arengud ka märksa traditsioonilisemates valdkondades.
Eestlased on ettevõtlikud ja kavalad. Nad kasutavad allhangete võimalusi kuni veel võimalik, samas õppides, kogemusi kogudes ja arenedes. Enamus allhangete tegijatest on teadlikud sellest, et peavad väärtusahelas kõrgemale ronima, et pinnal püsida, ja seda usinalt ka tehakse.
Jätkuvad edu neile kõigile.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home