teisipäev, juuni 07, 2005

Hansapank ja ID-pilet

Eelmisel nädalal kirjutas Wolli:
hanza.neti kaudu id-piletit tellides lisandub alates 1. juunist pileti hinnale autentimistasu 3 krooni.

Selle asemel, et diivanitest naftat otsida ja linnatäit rottkoera plakateid trükkida, võiks hansapankurid oma turundusosakonna lahti lasta ja klientidele reaalset väärtust pakkuma hakata.
Kuna ise kuulsin raadiost, et lisatasu kehtestas hoopis sertifitseerimiskeskus, siis otsustasin otse sertifitseerimiskeskusest küsida. Kiirelt ja lahkelt valgustati olukorda:
ID-pileti ostul lisanduv 3-kroonine teenustasu Hansapanga kaudu autentimisel on kehtestatud Sertifitseerimiskeskuse poolt, seoses sellega, et Hansapank kehtestas alates 1. juunist oma paroolidega autentimisele pilet.ee keskkonnas autentimistasu.

3-kroonine autentimistasu kehtib ainult Hansaneti paroolidega autentides. ID-kaardiga sisselogimine (ka hanza.net-i) on endiselt tasuta nagu ka muude pankade kaudu sisselogimine.
Kahju, et Hansapank teisi koorida üritab ja tagajärgedele ei mõtle. Nagu võis erinevatest teemat kajastavatest kommentaaridest lugeda, siis kaotajaks jäi siin taaskord Hansapank.

Huvitav oleks teada, kui palju inimesi kasutab pilet.ee's hanza.net'i paroole ja kui palju inimesi ostab pileti hanza.net'ist. Kui numbrid on enam-vähem samad, siis on tegu Hansapanga poolse möödapanekuga. Kui hanza.net'i paroole kasutab pilet.ee'sse sisenemiseks suurem hulk inimesi, siis on võimalus midagi teenida Hansapangal täitsa olemas.

Kas aga teenitav summa kaalub maine devalveerumist üle jääb lahtiseks küsimuseks.